MAGYAR TERMÉK
Nonprofit Kft.
Menü

Gyakran Ismételt Kérdések

Fogyasztók

Milyen előnnyel jár egy fogyasztónak, ha Magyar Terméket vásárol?

Vásárlóink, akik "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. emblémáját viselő termékeket választják, biztosak lehetnek benne, hogy csak megbízható minőségű, hazai előállítású terméket kapnak. Ha magyar terméket vásárolunk, az azt előállító vállalkozás itthon költi el a nyereségét, miközben más hazai cégek szolgáltatásait veszi igénybe. Minél nagyobb bevételre tesz szert, annál nagyobb esélye van a munkahelyteremtésre, s mivel adóit idehaza fizeti be a költségvetésnek, ezáltal saját országa gazdaságát támogatja, melynek fejlődéséből valamennyien profitálunk. Az általunk elköltött pénz végül így kerül vissza a saját zsebünkbe.

Miről ismerem fel a Magyar Termékeket?

A "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. tagjai és védjegyhasználói termékeiken jól látható helyen tüntetik fel a „Magyar Termék” - piros-fehér-zöld háttér előtt megjelenő fehér kéz - emblémát. Ez egyszerűvé teszi a felismerést.

Mitől magyar egy Magyar Termék (azon felül, hogy az emblémát hordozza)?

Más szabályozás vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer termékekre. Az élelmiszerek esetében a Vidékfejlesztési Minisztérium 2012.09.01-jén hatályba lépett rendelete értelmében 3 védjegy-kategória kerül bevezetésre:

  • magyar termék: "magyar alapanyagból, Magyarországon készült"
  • hazai termék: "ha összetevőinek legalább 50 százaléka magyar és a feldolgozás minden egyes lépése Magyarországon történt"
  • hazai feldolgozású termék: "a Magyarországon feldolgozott, de többségében import eredetű összetevőket tartalmazó termékek"

Az egyéb, nem élelmiszer termékek esetében is ugyanez a 3 védjegy került megkülönböztetésre, a feltételrendszer igazodik az élelmiszerek szabályozásához, de figyelembe veszi az ágazat sajátosságait. Részletes feltételrendszert a szakmai oldalak/letölthető dokumentumok menüpont alatt található

Leendő védjegyhasználók

Miért érdemes védjegyfelhasználóvá válni?

A "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. egy olyan közösséget jelent, ahol a védjegyhasználók büszkék teljesítményükre, összefognak, és ahol lehet közösen lépnek fel. Összefogás a beszerzés, marketing és kereskedelem területén bizonyította eddig eredményességét.

Milyen feltétellel válhat valaki védjegyhasználóvá?

Más vonatkozik az élelmiszer gyártó és egyéb, nem élelmiszereket gyártó cégekre. A részletek a szakmai oldalak/letölthető dokumentumok menüpont alatt találhatók.