Hírek

Megbüntette a "hungarikumokról" titkolózó Auchant a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal harmincmillió forintos bírságot szabott ki az Auchanra, mert a cég nem adott ki adatokat arról, hogy az egyik akciójában kínált termékek valóban magyar eredetűek-e. A versenyhivatal első körben félmillió forintos büntetést szabott ki, az az Auchan jogorvoslata után emelkedett a hatvanszorosára.

Mit ér a jelölés, ha magyar?

A témával foglalkozó szakemberek körében régóta ismert, hogy túl sok minőségre és eredetre utaló jelölés, illetve védjegy található a hazai élelmiszerpiacon. Ráadásul a legtöbb védjegy eltérő tartalmú kritériumrendszert fogalmaz meg, ami már önmagában is zavart kelt a fogyasztók körében. A vázolt anomáliák miatt indítottunk el egy ezerfős országos kutatást, amely az élelmiszer-jelölésekkel kapcsolatos fogyasztói preferenciákat elemezték.

Magyar termék: származás és minőség

Ma Magyarországon húsznál is több magyar termékre utaló embléma létezik. Valamennyi azt hirdeti, hogy a magyar termékek megvásárlásával a hazai munkahelyeket támogatjuk és bízhatunk a minőségükben is. A vidékfejlesztési tárca igyekszik rendet tenni a „logótengerben”, hogy létrejöjjön az egységes szabályozás, amely meghatározza: mi a magyar termék.

Döbbenetes vádak a Lidl ellen - Másodrendű vásárlók a kelet-európaiak?

Egy friss felmérés szerint a Lidl és a Billa üzletláncok jobb minőségű élelmiszert kínálnak Ausztriában, mint Szlovákiában.

Én helyi termelőnél vásárolok

Sokan úgy gondolják, hogy piacon vásárolni nem úri muri, és inkább a kereskedőnél kígyóznak zöldségért-gyümölcsért minden héten, ahelyett, hogy közvetlenül a termelőtől vásárolnának.

Befejeződött az AMC sertéskampánya

Lezárult az Agrármarketing Centrum idei „magyar sertés” kampánya, amely reklám-, PR-, és közösségi médiás kampányelemeket is tartalmazott. A kampány célja a magyar sertéshús vásárlásának előmozdítása, a tudatos vásárlás növelése volt.