Hárommilliárdos beruházási program a Sága Foodsnál

Tízmillió eurós beruházási tervet hagyott jóvá a Sága Foodsnál az új tulajdonos. Az idén induló program eredményeként a hazai piac vezető szárnyashús-márkája tovább fejleszti a termelését, és a virsli után a baromfisonka piacon is az élre akar törni.

Erős évet zárt a magyar piac legnagyobb szárnyaskésztermék-gyártója, a sárvári Sága Foods Zrt., amely 2017-ben 8,8 milliárdról 9,2 milliárd forintra növelte a forgalmát. A Füstli márkájával a baromfivirsli-piac éllovasának számító sárvári cég profitálni tudott a lakossági fogyasztás bővüléséből. A 312 dolgozót foglalkoztató társaság adózás előtti profitja 69 millió forintot tett ki, ami 111 milliós növekedést jelent az előző évihez képest.

Lezárult az elmúlt évek átalakítási folyamata, amelyből a sárvári Sága Foods Zrt. megerősödve került ki, és új tulajdonosának támogatásával a folyamatos termékfejlesztések mellett újra jelentős technológiai beruházásokba kezdhet – mondta Keleti Zsolt vezérigazgató. Ennek a folyamatnak a nyitányaként a Sága megújította a hitelkeret-szerződését. Az erre kiírt tenderén az eddigi finanszírozó partnerét, a CIB Bankot választotta, de már a korábbinál jóval kedvezőbb feltételekkel, ami a vezérigazgató szerint bizonyítja, hogy a Sága maga mögött hagyta a nehéz éveket, és bankok ismét a baromfipiac meghatározó és stabil lábakon álló szereplőjeként tekintenek rá. Az új hitelmegállapodással a Sága jelentősen csökkenteni tudta a finanszírozási költségeit, miközben a forgóeszközhitel mellett jelentős szabadfelhasználású hitelkeret is rendelkezésére áll.

A Sága a tulajdonosa által elfogadott hároméves beruházási programjában megújítja a két sárvári üzemegységének egyikét. A Füstli virsliket előállító modernebb részleg mellett ezt is olyan csúcsüzemmé akarják fejleszteni, amellyel a szárnyas sonkák piacán is az élre törnek. A hárommilliárd forintos beruházási program részeként olyan sonkagyártást valósítanak meg, amely a fogyasztók és a kereskedelemi láncok minden igényét ki tudja elégíteni a sonkákból.

A Sága a baromfivirsli-piacot vezető márkáját, a Füstlit is új termékekkel bővíti még a tavasszal, a beruházások nyomán pedig további újdonságokat kínálhat majd. A cég a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításának, a SIAL-nak a termékversenyén díjat nyert Snacki & Go! poharas pulykavirslijével új kategóriát hozott létre a hazai piacon, és a sikeres fogadtatás nyomán újabb szárnyashús-snack meglepetéssel készül.

A hároméves beruházási program Keleti Zsolt szerint annak a bizonyítéka, hogy az új tulajdonos bízik a Ságában, és lehetőséget lát a fejlesztésében. A sárvári cég tulajdonosát, az angol Bernard Matthews csoportot 2016 őszén vásárolta meg az angol Boparan Holdings. Az élelmiszer- és vendéglátóiparban érdekelt Boparan tulajdonában van a legnagyobb brit csirkés cég, a 2 Sisters Food Group, és a Bernard Matthews megszerzésével a pulykapiacon is az élre tört.

(Forrás: Trade Magazin)