Több magyar termék juthat el az Aldiba

A német diszkontlánccal egyeztetések kezdődnek a hazai áruk arányának növeléséről. A hazánkban gyártott termékek arányának növelésére szeretné rábírni az Aldit a Magyar Termék Nonprofit Kft. (MTN). A szeptember közepén kezdődő tárgyalásokon az Agrármarketing Centrum képviselője erősíti majd a magyar álláspontot. A két szervezet a többi kereskedőlánccal is tárgyalásokat tervez.

– Szeptember 14-én ülünk tárgyalóasztalhoz az Aldi képviselőivel, hogy megegyezzünk, miként lehetne növelni a diszkontláncban kapható magyar termékek arányát – mondta el lapunknak Kecskeméti Attila, az MTN ügyvezető igazgatója. Mint mondta, számukra azért örömteli, hogy az áruházlánc gyorsan és pozitívan reagált tárgyalási javaslatukra, mert minden külföldi – az Aldi esetében döntően német és osztrák – termék megvásárlásával jövedelmet vonnak ki az országból. Arra szeretnék felhívni tárgyalópartnerük figyelmét, hogy ha a magyar termékek aránya tartósan alacsony marad üzleteikben, már középtávon is kárt okozhat nem csupán az országnak, de magának az Aldinak is. Az ország erőforrásainak csökkenésével ugyanis a lakosság fizetőképessége is alacsonyabb lesz, ami minden kereskedőnél a forgalom csökkenését eredményezheti. Miután kezdeményezésük egybeesik az agrártárca elképzeléseivel, az Agrármarketing Centrum képviselője is részt vesz majd a tárgyalásokon, s később más külföldi tulajdonú vállalkozásokkal is hasonló tárgyalásokat szeretnénk indítani.
Természetesen örömmel veszünk részt az MTN által kezdeményezett tárgyaláson, mert fontosnak tartjuk, hogy a hazai termékek minél nagyobb arányban szerepeljenek a külföldi tulajdonban lévő kereskedelmi láncok kínálatában – ezt már Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója fejtette ki. – Annál is inkább így van ez, mert tapasztalataink szerint az utóbbi időben mind jobban elterjedt, hogy olyan termékeket kínálnak magyarként, amelyek minden ízükben külföldiek. Számos esetben egyenesen a fogyasztók megtévesztéséről van szó. Érdekes hozzáállás, hogy sok külföldi kézben lévő áruházlánc magyar terméknek tekint minden olyan árut, amelyet a fogyasztó magyarnak gondol. S bár sandaságot senkiről nem feltételezünk, azért ezeket a félreértéseket mielőbb tisztázni kell. Ezért szándékunkban áll az összes érintett vállalkozással egyeztetni ebben a problémakörben. Az Aldival tervezett megbeszélés lesz az első ebben a sorban – jelentette ki a szakember.

A Bonafarm nem akar kereskedni. A Bonafarm-csoport és tulajdonosa, Csányi Sándor egyetlen kereskedelmi láncot sem akar felvásárolni – közölte megkeresésünkre Éder Tamás, a részvénytársaság szóvivője. Mint mondta, a közeli jövőben nem tervezik a cégcsoport már jelenleg is nagyon széleskörű tevékenységi körének bővítését, inkább jelenlegi élelmiszer-gazdasági ágazataink fejlesztésére összpontosítunk. A HVG értesülése szerint a cégcsoport a Coop felvásárlására készült, egy lapunkhoz eljutott információ pedig arról szólt, hogy a Cora, a Match és a Profi üzletlánc felvásárlásával bővítette volna tevékenységi körét.

Forrás: mno.hu