Menü

Globus Konzervipari Zrt.

H-4030 Debrecen, Monostorpályi út 92.
Tel: +36 52 508 100
Fax: +36 52 508 181
E-mail:
Web cím: www.globus.hu

A GLOBUS Zrt. egyike Magyarország legnagyobb tradíciókkal rendelkező konzervgyárainak.

1882: A Weiss-család megalapította a Globus elődjének tekinthető Első Magyar Konzerv- és Ércárugyárat. Kezdetben a katonai kincstár megrendelésére hús- és kávékonzerveket, a lakosság részére pedig gyümölcs- és zöldségkonzerveket gyártott. A Globus márkát zöldség- és gyümölcskonzervekre jelentették be 1924-ben. Azóta a világ több mint 50 országában regisztrált, védett márka.

1947: A társaság az államosítás első lépcsőjében került állami tulajdonba a Nehézipari Központ irányítása alá.

1948: Budapesti Konzervipari Nemzeti Vállalat néven működött tovább.

1958: A cég ettől az évtől már Budapesti Konzervgyár néven gyártotta dobozos készételeit. Az első nagy nemzetközi elismerést is ekkor aratta, a Bakonyi borda, Csikós tokány, Székelygulyás termékeivel, melyekkel a brüsszeli Világkiállításon aranyérmet nyert.

1965: A Budapesti Konzervgyár exportjogosítványt kapott, mely révén elsősorban húskonzerveket exportálhatott az Európai Gazdasági Közösség országaiba.

1991: A vállalat nevét Globus Konzervgyárra változtatták, és “Globus, a megbízható minőség” szlogennel értékesítési kampányt indítottak, folyamatosan bővítve a cég márkaneveit és termékeinek körét.

1993. április 30.: Az állami vállalat Globus Konzervipari Részvénytársasággá alakult át, amelynek rendkívül sikeres privatizációjára, tőzsdei bevezetésére 1993 decemberében került sor. Ettől az időponttól kezdve tevékenységét már, mint 100%-ban privatizált tőzsdei társaság folytatta.

1995: A Globus Konzervipari Rt. elnyerte az SGS Certification Service Ltd. ISO 9002 minőségbiztosítási rendszer szerinti tanúsítványát. A társaság élelmiszerbiztonsági és minőségpolitikájának alapelve:
“Célunk, hogy tevékenységünkkel, termékeink egyenletes minőségével megfeleljünk a nemzetközi előírásoknak és vevőink termékeinkkel szemben támasztott követelményeinek.”

1998: A Globus Rt. megvásárolta a Food- Farms’96 Rt-t, amely 99,02%-os tulajdonosa volt a Deko-Food Rt-nek, mely az Alföld egyik legjelentősebb konzerv- és hűtőipari cége.
Még ennek az évnek a végén tárgyalások kezdődtek a Bestfoods Hungary Rt-vel és a Knorr Naehrmittel Ag-val. Ennek eredményeképpen az 1999 januárjában aláírt szerződés értelmében a Globus márkanév alatt gyártott ételízesítők - Globus Ketchup, Mustár, Majonéz - valamint a mártások forgalmazásának joga e két céget illette meg. A megállapodás szerint 2002. év végéig e termékeket továbbra is a Globus Rt. állította elő.

2003-tól a cégcsoport vállalatai IFS és BRC szabványok szerint tanúsíttatják az élelmiszer-biztonsági rendszereiket.

A 2006-os év májusától a Globus tevékenységét a francia CECAB csoporthoz tartozó UFM többségi tulajdona alatt folytatja, s az igazgatóság kezdeményezésére, a közgyűlés jóváhagyásával 2006. augusztus 22-től a Budapesti Értéktőzsdéről a társaság részvényei kivezetésre kerültek.

2009 júliusában a Globus eladta a Globus Védjegyet a konzervált hústermékek tekintetében a készételek, löncs-és vagdalthúsok, szendvicskrémek és pástétomok kategóriában a csehországi Hamé a.s. részére.

Cégcsoportunk 2010. január 1-jétől új struktúrában működik tovább. Ennek megfelelően zöldségkonzerv termékeinket a Globus Zrt. 100%-os leányvállalata, a CGC Hungary Kft gyártja és forgalmazza.

2011 óta rendelkezünk biotanúsítvánnyal. A biotermékek köre 2013-ban kibővült a csemegekukoricán kívül zöldborsóval, zöldbabbal, zöldborsó és sárgarépa keverékkel és zödségkeverékkel.

2014 elején jogosulttá váltunk a Magyar termék és Hazai termék logók feltüntetésére.

GLOBUS MÁRKA

A Globus név hallatán első sorban mindenkinek a tradíció és a nagy múltú hagyományokkal rendelkező márkanév jut eszébe, mely sok évre visszamenő tapasztalatot és valódi értékeket takar. A márkanevet első alkalommal 1924-ben jegyezték be zöldség- és gyümölcskonzervekre. Azóta a világ több mint 50 országában regisztrált, védett márka.
Jelenleg Globus márkanév alatt zöldségkonzerveink találhatók.
A márkanév jelenleg is tradíciót és hagyományt, állandó jó minőséget és megbízható termékeket takar, melyek nem tartalmaznak tartósítószert, hanem a hőkezeléses eljárás eredményeként megőrzik a zöldségek tápértéket, s ez által valóban egészséges termékeket varázsolhatunk az asztalra. Ugyanakkor a 2010-es év a megújulás éve is egyben. Ebben az évben a teljes termékskálánk új és szebb külsőt öltött. Ezáltal biztosítjuk a megújulást, a változatosságot és termékeink minőségének állandóságát is egyben.

A Globus márka marketingpolitikájának alapelve, hogy "a termékeinkről alkotott vélemények ismeretében mindig jó minőségű és a változó fogyasztói igényekhez gyorsan alkalmazkodó termékválasztékkal álljunk a fogyasztók rendelkezésére."