Menü

"MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft.

Bemutatkozás

Mérföldkövek:

  • 2006: alakulás, nonprofit civil szervezet, politika- és szektorsemleges;
  • 2008-ban kirobbanó válság miatt megváltozott külső gazdasági körülmények → felértékelődik a termék magyarsága
  • 2010-ben a logó átalakítása tanúsító védjeggyé → magasabb szintű jogi védelem;
  • védjegyhasználat díjainak mérséklése → a kisvállalkozások számára is megnyílik a lehetőség
  • 2011: a "Magyar Termék" tanúsító védjegy kategóriájának legelismertebb jelölésévé válik (független kutatás, Kaposvári Egyetem )
  • 2012: A 74/2012. (VII.25.) ún. "magyar-termék" VM rendelet megalkotása → élelmiszerek állami szabályozása
  • a rendelethez igazodó egységes, megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszer megalkotása
  • a közös célok megerősítése: stratégiai megállapodások a FM-el, a NÉBIH-el és az NFH-val
  • az üzletláncok felismerik az egységes és ellenőrzött védjegyek nyújtotta garanciát → kereskedelmi márkás termékek tanúsítása és jelölése a Nonprofit Kft. védjegyeivel, a védjegyek jelenős kommunikációs támogatása
  • 2013: a magyar termékekkel szembeni attitűdök rendkívül kedvezők, a fogyasztó azonban mást is gondol a magyar termékekről, mégpedig azt, hogy drágák. A védjegyes termékért hajlandó többet fizetni a vásárló, ha az jól ismert, megbízható és kellő hozzáadott értéket közvetít! (független kutatás, Dr. Szűcs Róbert Sándor - Dr. Pólya Éva, Szolnoki Főiskola, Kereskedelem és Marketing Tanszék)
  • 2015: Mi sem bizonyítja jobban a közösségi marketingben rejlő potenciált, mint az, hogy a "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. tanúsító védjegyeinek népszerűsége kimagasló, sőt egyre szélesebb, míg a többi eredetjelölő védjegy ismertsége lényegesen kisebb, és inkább csökkenő tendenciát mutat. (független kutatás: Prof. Dr. Szakály Zoltán – Dr. Soós Mihály,Debreceni Egyetem, GTK, Marketing és Kereskedelem Intézet)
  • 2016: Új arculat bevezetése, új szlogen: "Kezedben a jövő", célzott kampányok a fiatal generáció edukálására

Misszió

  • fogyasztói tudatosság növelése
  • hazai termékek könnyű és egyértelmű felismerhetőségének elősegítése
  • magyar termékek iránti kereslet növelése

Előnyök

  • a rendelettel harmonikus, a megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszer,
  • tanúsító védjegy – nemzeti hatáskör (a jól működő külföldi példák alapja is tanúsító védjegy),
  • ellenőrzött termékek: szigorú terméktanúsítás, fogyasztói bizalom,
  • ismert és elismert jelölés,
  • kézzelfogható közösségi előnyök a védjegyhasználóknak: közös beszerzések, kereskedelmi megjelenések, marketing promóciók, lobbitevékenység, kapcsolatépítés,
  • biztonság az üzletláncoknak: ellenőrzött termékek, felelősség átvállalása

Magyar Szolgáltatás Védjegy

A szolgáltató szféra egyre növekvő érdeklődése miatt a "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. új tanúsító védjegyet jegyeztetett be a Magyar Szabadalmi Hivatalnál 2010. októberében. Az intézkedés eredményeként a csatlakozni kívánó szolgáltató cégek - amennyiben megfelelnek a feltételeknek és jelentkezésüket a tanúsítási döntőbizottság jóváhagyja - a magyar szolgáltatás tanúsító védjegyet használhatják kommunikációjukban.

A védjegyek népszerűsítése

  • Céljaink elérése érdekében a Kft. közösségi marketingtevékenységet, különféle ATL és BTL kampányokat szervez. A 2010 óta rendszeresen, évente megszervezésre kerülő promóciós kampánnyal összefüggő nyereményjátékok során a résztvevő felek célja saját értékesítési pozícióik javítása mellett ismertté és elismertté tenni a magyar termék tanúsító védjegyet viselő garantáltan megbízható magyar termékeket, s velük közvetve támogatásban részesíteni a hazai munkaerőpiacot és gazdaságot. A védjegyhasználók 2013-ig nagyságrendileg 600 millió forintot fordítottak közösségi kommunikációra.
  • 2011 őszétől közös beszerzéseket koordinálunk (villamos energia, üzemanyag, gáz stb.)
  • A magyar termékeket gyártók érdekét képviselve lobbitevékenységet végzünk (üzletlánci tárgyalások)
  • Kereskedelmi Bizottságunk aktív munkájának köszönhető, hogy az üzletláncok akcióiban közösen jelenhetünk meg, azonos designelemeket használva (pl. wobbler, raklapszoknya, akciós újságban logós termékfotók és „magyar termék keret”, termékbemutatókon közös molinó stb.)

Kampányfilmek:

  1. 2010 év végén elkészült a "Válassz Magyart!" c. filmünk, mely a magyar élelmiszer ágazat problémáit, illetve azok megoldásának lehetőségeit igyekszik közérthető módon bemutatni. Célunk, hogy a filmen keresztül tiszta, egyértelmű üzenetet jut>tassunk el a hazai termékek vásárlásának fontosságáról. A film szakmai támogatói a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság, Agrár Marketing Centrum, Vidékfejlesztési Minisztérium és az Agáripari Kutatóintézet.
  2. 2011 júniusában bemutatásra került 2. kisfilmünk "Itthon a legjobb" címmel. A film Magyarország szépségét, kincseit, vonzerejét mutatja be. Célunk, hogy a filmmel és a hozzá kapcsolódó programmal a hazai turizmus népszerűsítését támogassuk. >A film szakmai támogatói a Magyar Turizmus Zrt. és a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
  3. "Helyi termék , helyi siker" üzenettel 2013. május végére készül az a kampányfilm, mely a helyi termékek fogyasztására, azok helyi gazdaságra gyakorolt jótékony hatására hívja fel a figyelmet. Szakmai partnerek: VM, AKI, Magyar Turizmus Zrt.>

Együttműködések

AKI, FBN-H, Földművelésügyi Minisztérium, Magyarok a Piacon Klub, Magyar Turizmus Zrt., NAK, NÉBIH, NFH, önkormányzatok, üzletláncok

Egyre több üzletlánc ismeri fel az összefogásban rejlő előnyöket, a kereskedelmi márkás termékek tanúsító védjeggyel történő egységes jelölését (tanúsító védjegy, ellenőrzött termékek, magasabb biztonság, átvállalt felelősség).

Minden lehetőséget megragadunk, hogy a fenti kapcsolatokból származó előnyöket kiaknázzuk, a különböző fórumokon egymást erősítve jelenjünk meg a hatékonyabb érdekképviselet és a védjegyek népszerűsítésének érdekében

Védjegyhasználók, védjegyes termékek száma

A Nonprofit Kft. aktív munkájának és az aktuális gazdasági körülményeknek köszönhetően az érdeklődés a védjegy iránt folyamatos. Aktuális statisztika (2017.01.05.):

  • szerződött védjegyhasználók száma : 153
  • elbírálás alatti pályázatok száma: 5
  • védjegyeinket viselő termék és szolgáltatásszám: kb. 3800

Lábatlan, 2017.01.05.