CO-OP Hungary Zrt.

A gyártócégek szavazatai alapján a CO-OP Hungary Zrt. nyerte a második alkalommal kiírt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en adott át Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium államtitkára.

A gyártók értékelése szerint

  • a CO-OP Hungary Zrt. került az első helyre, így Pekó László elnök vehette át a díjat, Ábel Tamás üvegművész alkotását,
  • a második a tavalyi nyertes Spar Magyarország Kft. lett,
  • a harmadik pedig az Auchan Retail Magyarország Kft.

Benedek Eszter, A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Nagy István agrárminiszter fővédnökségével a díjat azért hozták létre, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Egyben ösztönözni is szeretnék a kereskedelmi hálózatokat arra, hogy aktívabban támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítését. Az értékelésre azokat kérték fel, akik a legjobban meg tudják ítélni, melyik üzletlánc segítette leginkább a védjegyes áruk eladását. A védjegyhasználók saját tapasztalataik alapján, ugyanakkor objektív kritériumokat pontozva mondtak véleményt a láncokról, az ő szavazataikat egészítette ki a szintén a képviselőikből álló szakmai zsűri.

A szavazás eredménye is azt mutatta, hogy van mit díjazni, a gyártók magas pontszámokat adtak, és szoros volt a verseny a kereskedelmi láncok között. A kiemelkedő aktivitásokat három különdíjjal is értékelte a szakmai zsűri: 

  • Penny Market Kft. - a legtöbb védjegyes saját márkás terméket forgalmazó üzletlánc
  • SPAR Magyarország Kft. - az országos promócióban részt vett legsikeresebb üzletlánc
  • CBA Kereskedelmi Kft. - a legjobb partner az egyedi Magyar Termék promócióban vállalt szerepéért.