Menü

10 éves a ”MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft.

A "MAGYAR TERMÉK" Nonprofit Kft. tanúsító védjegyeinek híre régóta elismert és kimagasló a hazai piaci körökben. Most újabb mérföldkőhöz érkezett a szervezet, idén ünnepli 10 éves jubileumát.

Az elmúlt évtizedben hosszú utat tettek meg, hiszen mára a Magyar Termék védjegyet a fogyasztók több mint 90%-a ismeri, és közel 85%-uk hitelesnek is tartja azt.

A 2006-os alakulás óta számos változáson esett át a civil kezdeményezés. Mára a 2012-ben kiadott úgynevezett „magyar termék” rendelettel harmonikus, megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszerről beszélhetünk, mely az alaptevékenységen túl az aktív használóknak biztos megtérülést és közösségi előnyöket nyújt. Ezt igazolja többek között az is, hogy az elmúlt években folyamatosan bővült a védjegyhasználók köre, jelenleg több mint 150 vállalkozás közel 4000 terméke viseli a megkülönböztető jelölések valamelyikét.

A védjegyrendszer nagy előnye a szektorsemlegesség, amely széleskörű felhasználást tesz lehetővé. Fontos, hogy az együttműködés valódi értékeken alapuljon, és a fogyasztói bizalom növekedjen. Védjegyhasználóként kivétel nélkül elérhetők a kiemelten kedvezményes közösségi üzemanyag és telekommunikációs beszerzések.

Az FMCG termékek esetében pedig egyedülálló lehetőséget jelentenek a kedvezményes kereskedelmi és marketing promóciók. Éves szinten csaknem 20 aktivitást valósítanak meg a meghatározó üzletláncokban, így például üzletlánc-specifikus promóciókat, országos nyereményjátékokat szerveznek, továbbá magyar termék üzenettel kiegészített image megjelenések biztosítják a folyamatos kommunikációt. Az elmúlt években aktív, stratégiai együttműködést sikerült kialakítani a legtöbb élelmiszerkereskedelmi lánccal, így az Aldival, Auchannal, CBA-val, Cooppal, Metróval, Penny Markettel, Reállal, Rossmannal, Sparral. Emellett a piacon meghatározó tevékenységet folytató szakmai szervezetekkel – FM, NAK, Nébih, NFH – is szoros az együttműködés, a lobbi tevékenység.

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. fontos feladatának tartja a védjegyismertségi mutatók folyamatos javítását. Erre szolgál többek között azon törekvésük is, hogy a fiatal generációt is megszólítsa. Ennek segítésére elindult a közös munka a BGE Kereskedelem és Marketing Intézetével, melynek köszönhetően az egyetemisták aktívan közreműködnek a kommunikációs irányok kialakításában. Az üzletlánci nyereményjátékokon túl, aktív Facebook közösséget épít, és rendezvényeken edukációs tevékenységet végez, így például az idén kiemelten jelentek meg az Országos Sajtófesztiválon, Efotton is.

Jelenleg is fut és decemberig tart az 5. "Nyerő hazai termékek" nevű országos nyereményjáték, melyben több mint 100 védjegyes termék vesz részt. Az év zárásaként pedig izgalmas és lendületes új kampányfilmük is elkészül, mely hangsúlyos szerepet kap a 2017-es fogyasztói kommunikációban.

A CÉL VÁLTOZATLAN: hitelesnek maradni a fogyasztók és a partnerek számára is. A magyar vásárló keresse, és büszkén válassza a védjegyeinkkel ellátott hazai termékeket!

Forrás: Élelmiszer Online