A fiatal vásárlók kedvét keresi a Douwe Egberts

A vállalat ízesített kávékkal igyekszik serkenteni az újonc vevők lankadó koffeinfogyasztását.

Piacra dobta az Egyesült Királyságban első ízesített instant kávéit a Douwe Egberts. A cég abban reménykedik, hogy a fiatalabb és a kávét mellőző fogyasztók elcsábításával és a meglévő vásárlók repertoárjának kiszélesítésével megdobhatja az eladásait.

A vállalat "The Flavour Collective" nevű termékcsaládját azon fogyasztói elvárás inspirálta, hogy a kávézás élménye még személyesebb legyen, de ugyanakkor a - fiatalabb fogyasztók körében népszerű - "coffee shopokban" tapasztalható aromákból is ihletett merített.

A fagyasztva szárított (liofilizált) prémium instant kávét többféle ízesítéssel látják el, és így a kávézókban sikeres aromák most már otthon és az irodában is élvezhetőek.

A boltokban augusztus 13.-tól megtalálható The Flavour Collective kávék csészénként csak 2 kalóriát tartalmaznak, valamint jéggel és forrón is fogyaszthatók. A termékcsaládot három különlegesség alkotja:  a Smooth Caramel, a Roasted Hazelnut és a Delicate Vanilla.

Corrine Hopwood, a Douwe Egberts UK marketingigazgatója szerint "ez az új ízesítésű instant kategória a Douwe Egberts első ilyen jellegű termékcsaládja az Egyesült Királyságban." 

"A keverésre szakosodott mestereink hosszantartó munkájának gyümölcse ez a három egyedi és zamatos kávékülönlegesség, amelyeket a kávézókban fellelhető ízvilág és a fogyasztóknak a személyességre irányuló igénye ihletett. Mindhárom kávéspecialitás sajátosan finom ízjegyekkel rendelkezik".

Hopwood így folytatja: "Egy ilyen kategóriában, ahol az egyik legnagyobb kihívás és hosszú távú 'fenyegetés' a fiatalabb fogyasztók körében tapasztalható alacsony piaci részesedés, hitünk szerint a The Flavour Collective új, fiatalabb vásárlókat hódíthat meg a termékcsoport számára, és ezalatt a már meglevő kávékedvelőket is a kávé- és forróital-repertoárjuk bővítésére fogja ösztönözni."

Üde színfolt

Már a The Flavour Collective csomagolása is a fiatalabb vásárlók megnyerésének szándékát tükrözi.  Mindegyik különlegesség fóliacímkéjét szembeötlő és divatos, sajátos színvilág jellemzi.

A Holmes & Marchant tervezőiroda alkotta meg az új termékcsoport grafikus felületét.
Greg Vallance, a Holmes & Marchant managing partnere szerint: "Az egész projekt a kávézási alkalmak gyakoribbá tételéről és színesítéséről szól, és főleg a 25 és 45 év közötti nőket kívánja megszólítani. Az Egyesült Királyságban az átlagember naponta hét italt fogyaszt, amelyből csak egy csészényi a kávé. A kategória tehát jelentős potenciállal rendelkezik a további piaci részesedés megszerzésében.”

"Fontos volt, hogy a csomagolás a polcon feltűnő legyen, és az új almárkát könnyen megkülönböztethetővé tegye mind a jelenlegi Douwe Egberts instant termékekkel, mind pedig a konkurenciával szemben."

"Ezúttal szakítottunk a megszokott arany és barna színekkel, és egy olyan színvilágot és betűtípust vezettünk be, amelyek véleményünk szerint egyszerre tükrözik a termék prémium minőségét és a vásárlói célcsoport társadalmi személyiségjegyeit."

A kávék elindítását integrált marketing kampány fogja kísérni, amelynek alkotóelemei a PR, a digitális és társadalmi aktivitás, a sajtóhirdetések és a kóstoltató kampány lesznek.

A Douwe Egberts kétmillió fontos, éves marketing-beruházásai az új termékcsaládot is érinteni fogják.

A cég "The Flavour Collective" nevű termékei augusztus 13-tól váltak elérhetővé egyes, az Egyesült Királyság különböző részein található Sainsbury boltokban. Az 50g (25 adag) kávét tartalmazó kiszerelés ára 2,99 font.

Forrás : http://www.fmcgnews.co.uk

Fordítás: Zamaróczy Ádám

Forrás: ÉlelmiszerOnline