A Magyar Termék és a Rossmann összefogása a hazai szépségmárkákért

A feltörekvő magyar szépségipari márkák népszerűsítéséért fogott össze a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Rossmann Magyarország Kft. A női értékek és az esélyegyenlőség iránt elkötelezett szervezetekként a mögöttük álló reputáció, illetve kommunikációs, marketing- és sales-támogatás erejével is növelni kívánják a hazai szépségipar kiváló szereplőinek általános ismertségét. A program médiapartnere a Trade magazin.

A 2022. szeptember 23-án első alkalommal megrendezett, nagy sikerű szakmai napon 26 kozmetikai cég mutatkozott be.

– A hazai előállítású termékek és gyártóik elkötelezett híveként, a magyar gazdaság más ágazatainak képviselőivel együttműködve, már megtapasztaltuk, hogy hazai innováció keretében, hazai szellemi tőkével, hazai gyártásban is világszínvonalú termékek állíthatók elő – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a rendezvény előtt. – Működésünk 16 éve alatt bebizonyosodott, hogy a tudásmegosztás és a közös marketing ereje még sikeresebbé teheti a magyar cégeket. Azt az együttműködési modellt ajánljuk most a feltörekvő szépségipari márkák számára is, amellyel már jelenleg 220 cég él, és amellyel 5000 védjegyes terméküket tettük még népszerűbbé.

Flórián László, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója nagyon fontosnak tartja, hogy a vásárlók találkozzanak a hazai gyártók termékeivel is. Erre a Rossmann-nál minden lehetőség adott. Nyolc ország több mint 4300 üzletében csaknem 17 000 árucikket forgalmaznak, amelyből több mint 2000 saját márkás termék. Magyarországon 1993-ban nyitották meg az első üzletet, amelyet azóta több száz követett.

– Jól tudjuk, hogy nem csak a nagy nemzetközi márkák rendelkezhetnek magas minőségű termékekkel. Ahhoz azonban, hogy a vásárlók a hazai kozmetikumokat is bátran leemeljék a polcokról, elengedhetetlen, hogy legyenek róluk megfelelő információik. Mi ezt a „találkozást” segítjük különböző online és offline eszközeinkkel. Azon dolgozunk, hogy a jövőben is minél több hazai márkát sikeresen támogathassunk.

Minőségi termékek sokasága

A Magyar Termék, a Rossmann Magyarország és a szépségipari cégek együttműködésének első eseményén 26 márka képviselői mutatkoztak be. A ceremónia műsorvezetője Kovalcsik Ildikó, Lilu, a hazai skincare-világ megkerülhetetlen szereplője volt. A 100-nál is több vendég a prezentációkon túl figyelemmel kísérhette azt a kerekasztal-beszélgetést is, amelynek témáját a szezonális bőrápolás adta, résztvevői pedig Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Kft. senior kategóriamenedzsere; Budaházy Péter, a Helia-D Kft. ügyvezetője; Jekő Péter, az Alveola Kft. operatív igazgatója; Gózon-Karajz Zsófia, a L’Oréal Magyarország Kft. kereskedelmi marketingmenedzsere, valamint Kurucz Péter, a Nielsen IQ kereskedői kapcsolatok igazgatója voltak.

– Nagy öröm számunkra, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való kezdeményezésünk ekkora érdeklődést és ilyen és kedvező fogadtatást váltott ki – fogalmazott Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója az esemény után. – Fantasztikus élmény volt látni a minőségi termékek sokaságát, amelyek hazai vállalkozások szenvedélyes és elhivatott munkájának gyümölcsei. Fontos mozzanat volt, hogy találkozhattunk férfiakat megszólító márkák – mint például­ a Blade By Nyulász Viktória vagy a Töki Szakállasember – termékeivel is.

Bednarik Péter, a Rossmann Magyarország beszerzési vezetője ehhez hozzátette:

– A termékek nagy része olyan jellemzőkkel bír, amelyek nemcsak a szépségre, hanem az egészségre is koncentrálnak. Ezek a készítmények bárhol a világon megállnák a helyüket. Ezért is tekintjük nagy sikernek és terveinkbe illő jó kezdeményezésnek, hogy együtt támogassuk őket, és minél nagyobb teret biztosítsunk számukra a fejlődésre. Az is célunk, hogy mind több vevőnek megmutathassák, mekkora érték rejtőzik a magyar márkák mögött tudásban, gyártásban, minőségben.

Egységben az erő!

A szervezők meggyőződése, hogy a siker a közös erőben rejlik: egymás kölcsönös támogatásával nemcsak segíteni képesek partnereiket, de termékportfóliójuk is sokkal színesebb, különlegesebb lehet általa.

– A feltörekvő hazai szépségipar színe-javát láthattuk vendégül a Rossmann Magyarország Kft. közreműködésével életre hívott szakmai napon – értékelte az eseményt Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. – Elértük célunkat: összehoztuk és közelebbről is megismertük a hazai gyártású kozmetikai márkákat. Bízunk abban, hogy a mai esemény egy olyan hosszú távú összefogás első lépése volt, amelyben további közösségi aktivitások segítségével a résztvevő partnerek sokszoros kommunikációs értékkel gazdagodhatnak majd. Szeretnénk megmutatni nekik, mekkora érték lehet számukra is a Magyar Termék védjegy. A védjegyhasználói körhöz való csatlakozásuk esetén például részesei lehetnek különböző közösségi promócióinknak is, mint a most futó „A hazai az igazi!” kampányunknak.

Benedek Eszter felhívta a figyelmet arra is, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a közös finanszírozású marketing válságálló megoldás lehet a szépségipar számára, a magyar termékekre az ilyen nehéz időkben is fel kell hívni a fogyasztók figyelmét. Ehhez minden rendelkezésükre álló, jól bevált segítséget megadnak.

(Forrás: Trade magazin)