A virslit mindenki másképpen szereti
Sikeresen lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre.
Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, amivel teljessé teszi virsli választékát: a „Kedvenc” pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a „Bécsi Ínyenc” pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják. A minőségi újdonságokat glutén- és laktózérzékenyek is fogyaszthatják, hozzáadott szóját sem tartalmaznak. A cég a termékbevezetést hamarosan induló országos kampánnyal kívánja sikeressé tenni; október közepétől a tv reklámok mellett webes és közösségi felületeken is aktív kommunikációt folytat majd.
A Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítménynek számít hazánkban.
A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy – a húsipari cégek közül elsőként – valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni, magas minőségű, innovatív termékekkel, márkanevük erősítésével, a fogyasztói igények széleskörű kiszolgálásával. Elkötelezettek maradnak a húskészítmények minőségének általános javítása és a fogyasztók korrekt tájékoztatása mellett.
„Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. III. negyedévében – több év veszteséges gazdálkodás után – végre pozitív eredményt érünk el! Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be” – mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.
A virslit mindenki másképpen szereti
A Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban a Sága a piaci növekedést túlszárnyalva, 10%-kal növelte értékbeli eladásait az előző évhez képest. (MAT 2012 DEC)
A Nielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben (MAT 2012 DEC), mivel a 2000-ben bevezetett Füstli márka jelenleg is igen meghatározó szereplője a virsli piacnak.
Kvalitatív fogyasztói kutatások
alapján megállapítható, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.
A fogyasztói kívánalmakra válaszul azonban a közelmúltban két új terméket vezetett be a cég, amelyekkel immáron teljes lett a Sága virsli választéka. „Kedvenc” nevű pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek ajánlják. „Bécsi Ínyenc” pulykavirsli pedig magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termék. A Sága elkötelezett híve annak, hogy megfeleljen az egészségtudatos táplálkozási igényeknek, ezért mindkét minőségi újdonság – a Füstlihez hasonlóan – glutén- és laktózmentes, valamint nem tartalmaz hozzáadott szóját sem. Amíg az allergiások néhány %-ban, addig a táplálékintoleránsok 25-30%-ban fordulnak elő hazánkban. Turcsák Katalin dietetikus szerint a vásárlók elvárásaira az élelmiszeripari cégek termékfejlesztésekkel, választékuk növelésével, a csomagoláson található információk bővítésével és a beltartalom javításával válaszolhatnak.
Az
Ipsos Zrt.
legfrissebb, 360 háziasszony, illetve résztvevő gyermekeik megkérdezésével végzett kutatása alapján a fogyasztók legkönnyebben az állag alapján tudták megkülönböztetni a jobb minőségű, prémium termékeket. Érdekesség, hogy a kóstolt termékeket a megkérdezett 5-12 éves gyermekek is aszerint kategorizálták, hogy milyen érzés volt beleharapni. Tavasszal került a polcokra a megújult Fini Mini, amely kifejezetten a gyermekek ízlésvilágára szabott, magas (80%-os) hústartalmú, ásványi anyagokkal és vitaminokkal dúsított mini virsli. Ezzel a Sága az eltérő igényeknek megfelelően, különféle formában és ízvilágban kínál minőségi alternatívát a virsli kedvelői számára.
A virsli főzés mesterei szerint a kedvenceinket elég csak 4 percig, finoman gyöngyöző vízben főzni a maximális élvezeti érték megőrzéséért.
„Az év végi szezont megelőzve, október közepétől indul televíziós kampányunk, amely a nemrég piacra került Kedvenc és Bécsi Ínyenc pulykavirslink bevezetését támogatja. A termékközpontú tv reklám célja, hogy informatív módon felhívja a vásárlók figyelmét a két új termék legjellemzőbb tulajdonságaira, valamint kóstolásra invitáljon. A Sága innovatív imázsát kívánja erősíteni, hogy a megvalósítás során olyan emlékezetes elemeket használtunk, melyek a kategóriát illetően szándékosan formabontó, karakteres, a valóságtól elemelt, kissé absztrakt megoldást eredményeztek. A reklámfilm-sorozatban virslijeink megelevenednek és „magukért beszélnek”. A valódi virslik tulajdonságait dramatizáló élethelyzetekben vicces jeleneteknek lehetünk tanúi, melyekkel szórakoztató másodperceket szeretnénk szerezni a tv-nézőknek’ – mondta Tóth Tímea Mónika, a Sága marketing menedzsere.
A Sága a tv mellett webes és közösségi felületeken is aktívan kommunikál majd a kampány során, illetve eladáshelyi eszközök segítségével hívja fel a figyelmet új termékeire, az aktív kommunikációt segítendően a cég a honlapját is megújítja.
Forrás: ÉlelmiszerOnline