Beruházásokkal válaszolt a Gyermelyi és a Gyulahús a járvány kihívásaira

Kis karácsony vagy nagy karácsony? A gyártók és a kereskedők a Covid19 sújtotta idei szezonban is nagy karácsonyra, azaz kiemelkedő forgalomra számítanak. A Magyar Termék Nonprofit Zrt. háttérbeszélgetésén szó esett a járvány első és második hullámának tapasztalatairól, a magyar termékek szerepének növekedéséről, valamint arról is, milyen gyártói kapacitásbővítést hívott életre a megnövekedett kereslet.

Az online találkozón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője; Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketingigazgató-helyettese; Molnár Éva és Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. kereskedelmi vezetője, illetve marketingmenedzsere vett részt.

A Gyulahús Kft. vezetői elmondták, már a márciusi „rohamvásárlás” idején megkezdték a felkészülést a járvány második hullámára, illetve az év végi keresletnövekedésre, így minden igénynek meg tudnak felelni. Tavasszal, mivel a fogyasztók igyekeztek kisebb-nagyobb készleteket felhalmozni, a csemegepulti kiszerelésről átterelődött a forgalom a csomagolt készítményekre, de azóta már újból mind a kettő jól megy. A novemberben megugró kereslet pedig arra utal, hogy az idei karácsonyi forgalom sem marad el a korábbiaktól, sőt újabb rekordot hozhat.

Az online találkozón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője; Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketingigazgató-helyettese; Molnár Éva és Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. kereskedelmi vezetője, illetve marketingmenedzsere vett részt.

A Gyulahús Kft. vezetői elmondták, már a márciusi „rohamvásárlás” idején megkezdték a felkészülést a járvány második hullámára, illetve az év végi keresletnövekedésre, így minden igénynek meg tudnak felelni. Tavasszal, mivel a fogyasztók igyekeztek kisebb-nagyobb készleteket felhalmozni, a csemegepulti kiszerelésről átterelődött a forgalom a csomagolt készítményekre, de azóta már újból mind a kettő jól megy. A novemberben megugró kereslet pedig arra utal, hogy az idei karácsonyi forgalom sem marad el a korábbiaktól, sőt újabb rekordot hozhat.

A kereskedelmi együttműködésben is áttörést hozott a #veddahazait akció – emelte ki Benedek Eszter. A hosszú évek óta jellemző közös munka most még magasabb fokozatba kapcsolt, a kereskedelmi láncok is proaktívan tevékenykednek a hazai gyártású termékek sikeréért. Üzlettereikben, webshopjaikban, óriásplakátjaikon, akciós újságjaikban kiemelt helyet kap a #veddahazait üzenete. Sok esetben ingyenesen nyújtanak kommunikációs lehetőségeket.

Fogyasztói oldalról is bebizonyosodott, hogy fontos a magyar termék. A vásárlói attitűdöt tekintve az ár és a minőség mellett a harmadik legfontosabb szempont a magyar eredet. A fogyasztók azt az üzenetet is magukévá tették, hogy hazai termékek választásával a hazai munkahelyek megmaradását is támogatják. Ráadásul a magyarországi gyártók itt vannak, látták, hogy ők töltötték fel a tavasszal kiürült polcokat, ismerik őket, megbíznak bennük.

Ami az árkérdést illeti: a legutóbbi reprezentatív kutatásuk azt mutatta, hogy a vásárlók a hasonló minőségű külföldivel szemben hajlandók akár 10 százalékkal is többet fizetni a Magyar Termék védjeggyel ellátott árucikkekért.

(Forrás: mfor.hu)