Menü

Döbbenetes vádak a Lidl ellen - Másodrendű vásárlók a kelet-európaiak?

Egy friss felmérés szerint a Lidl és a Billa üzletláncok jobb minőségű élelmiszert kínálnak Ausztriában, mint Szlovákiában.

A Hospodárske Noviny szlovák gazdasági napilap által elvégzett felmérés, melyet kedden ismertetett, megállapítja: az azonos árfekvésű, a Billában forgalmazott osztrák sonka hústartalma 91százalékos, Szlovákiában csupán 70 százalékos, a kekszek kakaótartalma Ausztriában 12 százalék, Szlovákiában viszont csak 4 százalék - ez utóbbi is a Billa által forgalmazott Clever márkára vonatkozik. A Lidl Ausztriában 70 százalékos paradicsomtartalmú ketchupot forgalmaz, Szlovákiában 20 százalékosat, a Monte Ravy puding szomszédunkban 12 százalék erejéig tejszínnel van dúsítva, a pozsonyi üzletekben kínáltak viszont csak 8 százalékos mértékben, miközben az árak terén minimális a különbség.

A Billa esetében az is előfordul, hogy a jobb minőségű baracklekvár Ausztriában egyenesen látványosan olcsóbb, mint Szlovákiában. "Az egyes országokban a lakosság vásárlóerejéhez alakítjuk a kínálatunkat" - magyarázta a lapnak Jirí Králicek, a Billa szlovákiai képviselője. Stanislav Nemec, a szlovák agrárkamara (SPPK) szóvivője szerint ilyet olyan országokban lehet csinálni, ahol "nem működik a fogyasztók patriotizmusa, mint például Szlovákiában."

A szlovák földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztérium felháborítónak tartja, hogy egyes üzletláncok különbséget tesznek az Európai Unió polgárai között, és másodrendűvé degradálják a szlovákiai vásárlót - olvasható a szaktárca állásfoglalásában. "Teljességgel tarthatatlan az a gyakorlat, hogy a szlovákiai üzletekben ugyanakkora vagy még magasabb áron alacsonyabb minőségű élelmiszereket kínálnak, mint Európa más államaiban. Ez az üzletpolitika Szlovákiában elfogadhatatlan, ezért Simon Zsolt földművelésügyi miniszter jövő héten tárgyalásra hívja az országban működő üzletláncok vezető képviselőit, hogy közösen keressenek megoldást a helyzetre" - szögezi le a kommüniké, azaz az ügynek még lesz folytatása.

Idén áprilisban a szlovák fogyasztóvédelem azt tárta fel, hogy a nagy nyugati élelmiszergyártók más összetételű termékeket kínálnak a nyugati és más színvonalút a keleti országok üzleteinek.

Forrás: www.napi.hu