Feltámad a Cerbona
Piaci információk szerint televíziós és promóciós imidzskampány indul a Cerbona müzli, szelet, és pehely termékeinek támogatására.
A Gazdaság.hu információi szerint már lekötötték a televízióknál azokat a hirdetési felületeket, amelyeken a hosszú évek óta sehol sem reklámozott Cerbona szeleteket kívánja majd hirdetni a gyártó Naponta Kft. A Cerbona Zrt. 2010-ben csődvédelembe menekült, majd a sikertelen csődegyezség után a cég a felszámolás sorsára jutott. A fénykorában 10 milliárd forintot meghaladó árbevételű cég teljes malomipari vertikumot épített ki, az ország több pontján elhelyezkedő üzemeiben őröltek, tésztát készítettek, és egy teljes extrudált termékkört is bevezettek a piacra, müzli, szelet és gabonapehely formájában.
A felszámoló Agro Alba Zrt. és a hitelezők számos más csődbe jutott cég tapasztalataiból okulva arra jutottak, hogy a Cerbonát nem hagyják széthordani, a sokak által járt út helyett nem ingatlanra, eszközökre és brandekre bontva próbálták meg pénzzé tenni a társaság vagyonát. Éppen ezért úgy döntöttek – és ezt szerződésben is rögzítették, hogy a teljes malomipari vertikumot magáénak tudó és üzemeltető céget tevékenységi körök szerint osztják fel, és az egyes tevékenységekre keresnek szakmai befektetőket, akik nyereséges módon integrálni tudják saját tevékenységükbe az adott területet.
Az új stratégia beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A cég szekszárdi malmát a Sikér Kft., míg a Cerbona márkanév alatt futó termékek gyártását az élelmiszeripari reorganizációra szakosodott Naponta Kft. vette át. Mindkét potenciális befektető bérgyártási szerződést kötött a Cerbonával, s ezzel a malomipari tevékenység egy részét sikerült talpra állítani, és az extrudátum termékkör (müzli, szelet, gabonapehely) egészét is sikerült a piacon tartani. A szekszárdi malmot a Sikér azóta meg is vette. A tésztagyári vertikum esetében a Gyermely Zrt. rövid ideig fenntartotta a működést, de 2011 nyarán végleg leállt a termelés.
A Cerbona megmenekülése a termék erős márkaértékének, az ott dolgozó munkavállalók szakmai tudásának, és nem utolsó sorban a Naponta Kft. mögött álló üzletemberek tapasztalatának, illetve tőkeerejének köszönhető. A Naponta Kft tulajdonosi köre az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint számos esetben vett részt hasonló jellegű reorganizációban. Nem csoda tehát, hogy a terméket szinte az összes kereskedelmi láncnál sikerült a polcokon tartani.
A Gazdaság.hu kérdéseire a Naponta Kft. későbbi időpontra ígért választ, mert mint mondták, a Cerbona átvétele még nem zárult le. A társaság megerősítette ugyanakkor, hogy a Cerbona szeleteket ismét reklámozni fogják. A Cerbona termékcsoport forgalma terveik szerint 2012-ben 2 milliárd forint körül alakulhat, amit aktív marketinggel és az export erősítésével a következő években jelentősen növelni tudnak.
Forrás: gazdaság.hu