FMCG TOP 2016 - Mire jó egy védjegy, ha magyar?

Mit "tud"? Mennyire ismerjük?

Az Élelmiszer szaklap FMCGTOP2016 konferenciájának keretein belül Benedek Eszter, MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft., ügyvezetője, valamint Avramucz Attila, Univer Product Zrt., marketing bizottsági tagja fejtették ki, hol is tart most a Magyar Termék védjegy "pályafutása". Benedek Eszter elmondta, miért előnyös a szektorsemlegesség, az ismertség és az elismertség a védjegy esetében, Avramucz Attila pedig ismertette a védjegyismertségi adatokat. Az ügyvezető örömét fejezte ki, hogy egyre több (145) a Magyar Termék védjegy-használó, és a szám emelkedik majd a jövőben. És, hogy miért vonzó ez a megkülönböztetés? "Hogy a kezünkben legyen a jövő..."

A Magyar Termék a legismertebb

A páros előadás után Dr. Szakály Zoltán, Debreceni Egyetem tanára általánosságban beszélt a védjegyekről. Elmondása szerint, a Magyar Termék védjegy a legismertebb az összes közül, de a fogyasztók ismeretei még mindig hiányosak a jelzéssel kapcsolatban, Dr. Szakály szerint ezen mindenképpen változtatni kell.

Mennyire tartják hitelesnek?

A kutatások szerint a Magyar Baromfi és a Kiváló Minőségű Sertéshúst találják a leghitelesebbnek, de - annak ellenére, hogy a Magyar nem minőséget garantáló jelzésről van szó - alig marad el tőlük a MAGYAR TERMÉK védjegy. A fogyasztók körülbelül 2/3-a hajlandó többet áldozni, ezért a hitelességért, azaz, ha valamilyen védjegyet lát a terméken. Dr. Szakály szerint ezért is fontos, hogy kommunikálják a védjegyek előnyeit.

Forrás: ÉlelmiszerOnline