Fogyasztóvédőkkel erősít a Magyar Termék
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. mindez tovább erősíti a Magyar Termék védjegyeinek megbízhatóságát. A felmérések szerint azok a fogyasztók, akik megvizsgálják az áru eredetét a Magyar Termék védjegyeit tartják a leginkább megbízhatónak.
Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítésére. A megállapodás értelmében a FOME nem csupán segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, de a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. Az együttműködés tovább erősíti a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeinek megbízhatóságát: a rendszerben a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
„A Magyar Termék ma már több, mint egy eredetet jelölő védjegy. Olyan márkanév, amelyet ismernek és keresnek is a vásárlók, és olyan közösség, amelynek cégei együtt hatékonyan tesznek egymás jó hírnevének erősítéséért” – hangsúlyozza Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. A tizenkét éve alapított nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel a hazai áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát segítse, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet. A védjegyek - a száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint a nálunk feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék” illetőleg a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás” – ma már közel 160 cég mintegy négyezer termékén, szolgáltatásán találhatóak meg.
A Magyar Termék védjegyeket – a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketing Intézetének 2017-es kutatása szerint - az áruk eredetére kíváncsi, azt megnéző fogyasztók 94 százaléka ismeri. Sőt: a kutatás szerint azon vásárlók 71 százaléka, aki megnézik az áru eredetét, a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.
A 2003-ban alakult FOME célja, hogy elősegítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a hatékony és gyors (elsősorban peren kívüli) jogorvoslatot, a megfelelő tájékoztatást, az információhoz jutás lehetőségét és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat, kilenc megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, öt megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával vannak jelen. Az Egyesület az elmúlt években több hazai felsőoktatási intézménnyel együttműködésben indított fogyasztóvédelmi oktatást, továbbá saját, akkreditált fogyasztóvédelmi szakember és békéltető testületi szakemberképzéseket folytattak. A szervezet az elmúlt években mindemellett több közérdekű pert indított és nyert meg a fogyasztók védelme érdekében.