Hatalmas tömeget mozgatott meg a Magyar Termék kutatás

Fontos a fogyasztók számára a hazai eredet, de nem dőlhetnek hátra a gyártók. A hazai fogyasztók kivétel nélkül fontosnak tartják a hazai termékek széles választékát az üzletekben – derült ki a tavaly év végén készült online felmérésünkből, melyet négy hét alatt, több mint 16 ezer ember megkérdezésével végeztünk el.

A kutatásból ugyanis kiderült, hogy a vásárlók 96 %-a kifejezetten keresi a hazai termékeket az üzletek polcain. A válaszadóknak több mint fele akkor is azt teszi a kosarába, ha az még kicsit drágább is, mint egy külföldi alternatívája. Döntésük mögött egy feltűnően tudatos vásárlói attitűd húzódik meg. Tisztában vannak azzal, hogy így támogatják a magyar gazdaságot, hiszen hazai áruk választásával a magyar munkahelyek megőrzését segítik, és persze az azokat előállító vállalkozások működését is támogatják.

„A kutatásunk egyértelműen rámutat, hogy ebben a rendkívül árérzékennyé vált környezetben is mennyire értékes a vásárló számára a termék magyar eredete. Ez egyben iránytűt is jelent a gyártók számára, hogy a magyar eredet hangsúlyozása mennyire fontos és milyen, a forgalmazásra is hatással bíró jelentőséggel bír. Kiderült tehát, hogy valóban a hazai az igazi” -  Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft.  ügyvezetője

Ezzel együtt azért azt is mutatják a számok, hogy nem szabad hátra dőlni. A fogyasztók 41 %-a ugyanis akkor nyúl a hazai áru után, ha annak ára kedvezőbb.  

A legtöbb kérdőív kitöltés egyébként a közösségi médiában az Unió Coop Zrt. Nógrádi ropogósa, a Szegedi Paprika Zrt. Házias ízek chilisbab konzervje, illetve az Univer Zrt. Erős Pistája után érkezett be. Míg a Google kérdőív esetében a legtöbb aktivitás a Szegedi Paprika Zrt. Házias ízek chilisbab konzervjének, a Gyermelyi Zrt. Cérnácska száraztésztájának, illetve a Sole-Mizo Zrt. 2,8% UHT tejének volt köszönhető.

A CBA komoly partneri együttműködéssel támogatta az online kampányt, melyben a védjegyes PIROS márkatermékek kerültek a fókuszba. Ennek sikerét mutatja a résztvevők rendkívül magas száma. A játékosok a www.magyaranyero.hu hűségoldalon tölthették ki a "Magyar Termék kérdőívet”. A felmérésben résztvevők között hetente 100 000 Ft értékű Magyar Termék védjegyes ajándékcsomagot sorsoltunk ki. A fődíj pedig egy Családi Wellness hétvége volt.