Kutatássorozatot indítottunk a BGE Kereskedelem és Marketing Intézetével
A vásárlók többsége megnézi, magyar-e az élelmiszer.
A hazai vásárlók többsége előnyben részesítik a magyar élelmiszereket a külföldiekkel szemben – derült ki abból az 550 fős mintán végzett piackutatásból, amelyet a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Kereskedelem és Marketing Intézete végzett a Magyar Termék fogyasztói megítéléséről. A magyar termékeket előnyben részesítő válaszadók fele említette okként azt, hogy ismerik az eredetét, illetve ezzel a magyar gazdaságot támogatják.
A megkérdezett 18-65 év közötti fogyasztók közül csupán 13 százalék nem nézi meg soha az élelmiszerek származási helyét vásárlás előtt, a többiek különböző rendszerességgel tájékozódnak erről. Az eredet mellett továbbra is fontos szempont az ár és a márka.
A felmérés megállapította, hogy a termék eredetének azonosítására szolgáló jelölések közül a Magyar Termék és a Hazai Termék védjegy kiemelkedően a legismertebb. A vásárlók 88 százaléka nemcsak ismeri, hanem vásárolja is az ezzel az emblémával ellátott élelmiszereket, 71 százalékuk pedig a jelölést a megbízható eredettel azonosítja - mondta Siffel Ágnes, a MAGYAR Termék Nonprofit Kft. marketingbizottságának kutatásért felelős tagja.