Magyar beszállítók jelentkezését várja a METRO honlapján

Ünnepélyes keretek között megkezdődött a Magyar Hetek eseménysorozat a METRO áruházakban. Június hónapban magyar beszállítóinak termékeit népszerűsíti az üzletlánc. A megnyitón részt vett többek között Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és közel húsz magyar beszállító vállalkozás vezetője.

A METRO számára alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat termékpalettájában elérhetővé tegye és népszerűsítse vállalkozó partnerei körében, hiszen nagykereskedőként nemcsak beszerzési forrást, raktárfunkciót, de edukációs szerepet is betölt, mind a független kiskereskedelem, mind a vendéglátás szereplői felé.

A Magyar Hetek programsorozattal ezt a törekvést kívánta ismételten megerősíteni a vállalat, a megnyitó keretében bemutatkozási lehetőséget nyújtva a magyar kisvállalkozások vezetőinek és ízelítőt adni kiváló termékeikből.

A beszállító partnerek jelentős része élt a bemutatkozási lehetőséggel, és személyesen adott ízelítőt saját termékeiből. A bemutatkozó közel húsz beszállító partner között vannak tejtermékeket, húskészítményeket, friss húsokat, italokat, zöldségféléket és zöldfűszereket előállító vállalkozások.

Glattfelder Béla a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára elmondta, hogy „a kormányzat kiemelt célja a magyar kkv-k támogatása, üdvözölnek minden olyan piaci törekvést, mely ebben segíti célkitűzéseiket. Kiemelten fontos a METRO nagykereskedelmi tevékenysége, hiszen kínálata révén nagy ráhatása van a kiskereskedelmi és a vendéglátással foglalkozó vállalkozások beszerzési magatartására. A jó minőségű és elegendő mennyiségű magyar termék mindig a legjobb alternatíva a külföldi kiváltására, ráadásul a magyar termékek ízvilága és megjelenése áll legközelebb a hazai ízlésvilághoz.”

Horváth Imre a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója beszédében folytatva a fenti gondolatokat kiemelte: „A hazai beszállítók egyik legnagyobb partnereként a METRO célja a magyar vállalkozások fejlődésének támogatása, közvetett módon a munkahely-teremtés elősegítése, valamint a magyar termékek népszerűsítése. Nagykereskedőként szervezetten, tudatosan igyekszünk keresni a beszállítókkal az együttműködési lehetőségeket, felhívni a figyelmet az új termékekre, népszerűsíteni azokat, hiszen nagykereskedelmi szerepünk magában foglalja az edukációt is a kereskedés mellett. A magyar beszállítóink termékei alapvető fontosságúak kínálatunkban, hiszen a hazai ízvilágot, szokásokat kizárólag a magyar termékek tudják kiszolgálni. Emellett maximálisan megfelelnek a frissesség és a minőségi követelményeknek, hiszen azokat folyamatosan magas szinten tartják. Mi, országos hálózatunknak köszönhetően stabil hátteret tudunk biztosítani a hazai termelőknek és beszállítóknak, emellett pedig a minőségi követelmények, szabványok betartásában képviselőink is folyamatosan segítik beszállító partnereinket, megalapozva a versenyképességük egyik fontos kritériumát. A magyar termékek népszerűsítése szintén fontos számunkra, éppen ezért számos kiadványban és esemény keretében mutatjuk be a kiemelkedő minőségű, magyar termékeket”.

„Immár több mint 20 éves magyarországi működésünk során jelentős figyelmet fordítottunk a legjobb minőségű hazai alapanyagok és azok beszállítóinak a felkutatására. Folyamatosan és aktívan keressük őket, ennek egyik új eszköze a most induló weboldal: http://www.metro.hu/public/Kezdolap/Magyar_Hetek , ahol leendő partnereink tudnak kapcsolatba kerülni velünk, bemutatkozni és megtenni az első lépést a sikeres együttműködés elindítása felé. Arra bíztatom a magyar vállalkozásokat, hogy minél többen jelentkezzenek nálunk – zárta gondolatait Horváth Imre vezérigazgató.

Kecskeméti Attila, a „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. ügyvezetője az együttműködési megállapodás legfontosabb eredményének azt tartja, hogy még szélesebb körben találkozhatnak a fogyasztók a védjeggyel jelölt termékekkel. Ezzel újabb lépéssel kerülünk közelebb az egységes eredetjelölés kialakulásához, ami nemzeti érdek, mindemellett a METRO-val közösen szerveznek előadásokat, melyek keretében bemutatják, hogy milyen előnyei vannak a magyar beszállítók számára, ha egy nagykereskedelmi lánc segíti munkájukat, és népszerűsíti a civil szervezet által tanúsított termékeiket.

forrás: Élelmiszer Online