Magyar dinnye árasztja el Közép-Európát
A Tesco 8000 tonna hazai termelésű gyümölcsöt exportál a régióba.
Magyarországi üzleteiben mintegy 10 ezer tonna magyar dinnyét értékesít a nyári szezonban a Tesco, míg cseh, lengyel és szlovák üzleteibe további több mint 8000 tonna hazai termelésű gyümölcsöt exportál. A kínálatban a szállítókkal együttműködésben kifejezetten az áruházláncnak fejlesztett dinnyefajták is szerepelnek, például a hosszúkás magszegény és a bébidinnye.
A Tesco üzleteiben a magyar vásárlók összesen hatféle magyar görögdinnye fajtából választhatnak. Az áruházlánc a legnagyobb volumenű értékesítésre a hagyományos magos dinnyéből számít: ebből mintegy 8800 tonnát tervez értékesíteni. Emellett a fekete magszegényből 910 tonna, mini görögdinnyéből 140 tonna, a sárgahúsúból pedig 160 tonna értékesítését tervezi. A Tescóban jelenleg kizárólag magyar termesztésű görögdinnye kapható, amelyet az áruházlánc 4 dinnyeszállító partnere az ország jelentősebb dinnyetermesztő régióiban, Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékben termeszt. A színes választékkal a Tesco és szállítóinak célja, hogy a hagyományos magos görögdinnye mellett a vásárlók megtalálják az igényeiknek és ízlésüknek megfelelő, magas minőségű görögdinnye különlegességeket is.
Az áruházlánc közel 10 éve dolgozik együtt a csongrádi Körös Projekt Kft.-vel, amely dinnyetermésének 80-90 százalékát a Tescónak szállítja hazai értékesítésre. A szállító és az áruházlánc közös projektjének eredménye a fekete magszegény görögdinnye, mely egyre nagyobb népszerűségnek örvend a vásárlók körében is. A családi vállalkozásként működő Körös Projekt Kft. különösen nagy figyelmet fordít arra, hogy az áruházláncnak szállított dinnye termesztésekor természetes megoldásokat használjon: a művelőutakon például olyan virágmagkeveréket vetnek, amik a dinnye kártevőivel táplálkozó rovarokat vonzanak, így permetezésre nincs szükség.
A Tesco a belföldi értékesítés mellett 8000 tonna hazai görögdinnyét szállít nyáron a többi közép-európai áruházba. A korábbi évekhez hasonlóan a hagyományos magos görögdinnye mellett magnélküli fajták is felkerülnek a magyar termelőktől induló cseh, lengyel és szlovák kamionokra.
A Tesco hazai partnereivel, valamint vetőmag nemesítő cégekkel együttműködve a vásárlói igények folyamatos kielégítésére, így a dinnyeválaszték bővítésére törekszik. Ennek eredményeként két új terméket is a hazai fogyasztók ismerhettek meg először. A Dombegyházi EURO TÉSZ Kft.-vel közösen fejlesztett magszegény bébi görögdinnyefajta 1-2 kilogramm tömegű, kisméretű, magszegény és kemény húsú gyümölcs. A másik újdonság a hosszúkás magszegény dinnye a klasszikus hosszúkás dinnye továbbfejlesztett változata, de édesebb és frissességét is tovább megőrzi – a hipermarketek választékába júliusban került be.
„Cégünk indítása óta arra törekszünk, hogy kiszolgáljuk a piaci igényeket. Ezek a közös termékfejlesztések ezért igazi sikernek számítanak. Izgalmas látni, amikor egy fejlesztési munka gyümölcse beérik, és szeretik a vásárlók az új fajtákat” – mondta el Dorcsinecz Balázs, a termékfejlesztésben a Tescóval közösen dolgozó Dombegyházi EURO TÉSZ Kft. ügyvezetője. A vállalat közel 10 éve dolgozik együtt az áruházlánccal, ami éves szinten körülbelül 3-4000 tonna dinnyét vesz át hazai és külföldi értékesítésre.
(Forrás: Élelmiszer Online)