Magyar kincsek sorára találtak a fürdővárosban
Gyulára érkezett a Magyar Termék Nonprofit Kft. Magyar Kincsek elnevezésű programsorozata csütörtökön. A kezdeményezés legfőbb célja, hogy bemutassák a hazai kulturális, természeti és történelmi értékeket az érdeklődőknek. A fürdővárosban a Gyulahús üzemét, a gyulai kolbász készítését, valamint a helyi nevezetességeket tekintették meg.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Kincsek című sorozat júliusi helyszínéül Gyulát választotta. Elsősorban az FMCG-szakmában (Fast Moving Consumer Goods) dolgozók, vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkekkel foglalkozó hivatások képviselői utaztak el hozzánk – nyilatkozta lapunknak Daka Zsolt. A Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy több termékük is viseli a Magyar Termék védjegyeit, így a meglévő jó kapcsolat évekkel ezelőttig nyúlik vissza.
A több mint félszáz érdeklődő elsőként ellátogatott a cég Béke sugárúti üzemébe, ahol az idén 150 éves gyulai húsipar és a gyulai kolbász gyártásának kulisszatitkaiba tekinthettek be. Valamennyi érdeklődő meggyőződhetett arról, hogy a hungarikumot a tradíciókhoz hűen gyártják, bükkfán füstölik, szárításos-érleléses technikával készítik.
A Magyar Termék háromféle védjegyével kapcsolatban Daka Zsolt kiemelte, azok számukra nagy marketingértékkel bírnak, hiszen tapasztalataik szerint a védjegyek garanciát nyújtanak a termékek minőségét illetően a fogyasztók számára.
– Egyre inkább szélesedik azon fogyasztók köre, akik vásárláskor figyelnek arra, hogy magyar termékeket vegyenek – tette hozzá. – A védjegyrendszer segít a hazai gyártók helyzetbe hozásában. Mindez már csak azért is rendkívül lényeges, mert Nyugat-Európában számos államban prioritást élveznek a helyi termékek. Természetesen itthon ezen a téren még van hová fejlődnünk, de az elmúlt időszak eredményei biztatóak.
Kérdésünkre Daka Zsolt szólt a Gyulahús Kft. első félévéről is:
– Előzetesen mind az árbevételt, mind az értékesített termékek volumenét tekintve öt százalékos bővülést irányoztunk elő. Mindkét területen ezt meghaladó növekedést sikerült elérnünk az első hat hónapban, és bízunk abban, hogy a bővülési ütem kitart a második félévben is.
Az ügyvezető igazgató kitért arra, hogy az elmúlt pár hétben a gyulai húsipar létrejöttének 150. évfordulója kapcsán elindítottak egy összetett, televíziókban, rádiókban, nyomtatott sajtóban és online felületeken zajló marketingkampányt. Mint aláhúzta, ennek is szerepe lehet az első félév terven felüli bővülésnek.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, legfőbb céljuk a hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosítása, a magyar termékek iránti kereslet növelése. 2012-től a „Magyar Termékkel” kapcsolatos rendeletnek köszönhetően kialakítottak egy három kategóriás védjegyrendszert.
– A védjegyek nem csak az eredetet, hanem a jogszabályi megfelelőséget is tanúsítják, csak olyan termékeket kaphatják a viselési lehetőséget, amelyek ellenőrzöttek és megfelelnek a tanúsítási feltételeknek – szögezte le.
Benedek Eszter hangsúlyozta, jelenleg 164 védjegyhasználó közel 4000 termékén találhatók meg a Magyar Termék védjegyei. Az érintettek 37 ezer embert foglalkoztatnak, és 1300 milliárd az árbevételük. A védjegyek ismertsége 94 százalékos, a fogyasztók 71 százaléka pedig a Magyar Termék emblémát a megbízható eredettel azonosítja, a magyarok többsége emellett előnyben részesíti a hazai élelmiszereket. A nonprofit kft. idén tovább bővíti védjegyrendszerét, és létrehozza a Kiváló Termék védjegyet.
A tegnap Gyulára ellátogató érdeklődők hajókirándulást tettek Szanazugban is, ezután újra kulináris élvezetek következtek. A Százéves Cukrászdában megkóstolhatták a különleges süteményeket, miközben megismerkedhettek a híres hely történetével. A vendégeknek tartott solymászbemutatót követően az Almásy-kastély Látogatóközpontba vezetett az útjuk. A nap végén a kastély teraszán vacsorával várták a vendégeket.
(Forrás: Békés megyei hírportál)