Magyar Termék kereskedelmi fórum a CBA-nál
Új szakmai rendezvénysorozatot indított 2018 nyarán a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. a védjegyhasználói és üzletlánci partnerei közötti együttműködés fejlesztésére. A gyártók részéről gyakran elhangzik, hogy az üzletláncoknál nem vagy csak ritkán van lehetőség a személyes megbeszélésre. A Magyar Termék ebben is segíteni akar a védjegyhasználóinak, hogy lehetőség nyíljon a kölcsönösen előnyökön alapuló együttműködések megtalálására, a jó megoldások bemutatására és a problémák megvitatására a gyártók és a kereskedők között.
A magyar üzletlánc az elsők között látta vendégül a beszállítókat egy ilyen kereskedelmi fórumon, amelyen harminc Magyar Termék védjegyhasználó gyártó vett részt, köztük olyanok is, akik még nem partnerei a CBA-nak.
Noszlopy Zoltán, a CBA Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgatója szerint a meghívottak örömmel fogadták ezt az egyedülálló kezdeményezést.
- Ez a találkozó a CBA számára is jó lehetőség, hiszen egyszerre több gyártónak kikérhettük a véleményét a tervezett fejlesztéseinkről, akcióinkról, illetve informálódhattunk a gyártó partnereink termékinnovációiról. Üzletláncunknak is az az érdeke, hogy minél szorosabb legyen a kapcsolatunk a beszállítókkal, fontos, hogy közösen tudjunk profitálni egymás marketingaktivitásából, termékfejlesztéséből. A napi munka során nem mindig jut erre elég idő, ezért is hasznos és folytatandó ez a kezdeményezés. – mondta a beszerzési igazgató.
A fórumon kiértékelték a közös nyári Magyar Termék fogyasztói nyereményjátékot, megvizsgálták, milyen hasonló aktivitásra lesz lehetőség a jövőben, és Noszlopy Zoltán bemutatta a CBA és Príma display programját, akciós kihelyezési lehetőségeit, valamint a Magyar Termék promóciós termékek disztribúciójának növelését képviselői támogatással.
A CBA folyamatosan vizsgálja a vásárlói elégedettségét is, és ez alapján fejleszti kínálatát. A legutóbbi kutatásukból az derült ki, hogy a megkérdezettek teljes mértékben meg vannak elégedve például a CBA-ban forgalmazott szárazáruval, gyümölcslével, tejjel, joghurttal, túró termékekkel, és a felvágott kínálatot is megfelelőnek tartják, ahogyan az édességek vagy gabonafélék választékával is. Sok válaszadó megemlítette, hogy ami egy háztartásba szükséges, azt megtalálja a CBA-ban. A CBA vásárlói egyébként jellemzően naponta főznek, míg a Príma boltok vevői között sokan hetente többször. A megkérdezettek szívesen vennék a CBA saját márkás termékkörének fejlesztését, bővítését, amire a láncnak már megvannak a tervei.