Magyar tradícióból merít az Univer
2 600 000 – ennyi üveg Erős Pistát ad el egy évben az Univer Product Zrt., amelynek a Pistája már olyan erős, hogy 2016-ban hungarikummá minősítették másik meghatározó márkájával, a Piros Arannyal együtt. A magyar tulajdonban lévő, kecskeméti székhelyű cég a
MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. alapítóinak egyike, a kezdetektől hitt abban, hogy érdemes létrehozni és fejleszteni egy olyan szervezetet, amely megbízhatóan tanúsítja a termékek magyar eredetét.
Azt tapasztaljuk, hogy felértékelődött a termékek magyarsága a hazai vásárlók szemében – mondja Fleischmann Krisztina, az Univer értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese, aki két évtizede dolgozik a cégnél, és néhány hónapja nevezték ki a szakterülete vezetőjévé. Szerinte a vásárlóerő növekedésével ez a szempont az eddigieknél markánsabban megjelenhet a fogyasztói döntésekben. Egyre több vásárlónak van módja arra, hogy ne csak az ár alapján vegyen le egy terméket a polcról, hanem annak minősége, megbízhatósága és magyar eredete is befolyásolja a választását. Ehhez iránytű számára a védjegy. Az Univer nemcsak egyik alapítója, hanem az egyik legaktívabb tagja is a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.-nek, rendszeresen részt vesz a kft. marketingakcióiban, mivel Fleischmann Krisztina szerint a visszajelzések azt mutatják, hogy ezek a kampányok segítik a termékeik eladását.
Az Univer most maga is egy igazán magyar marketingakciót indított. A régi hímzett konyhai falvédők szövegei jelennek meg a majonézein a közismert kék színben és betűtípussal. A szépen hímzett falvédők ma újra divatba jöttek, gyűjtők vágyott darabjai és népszerű lakberendezési tárgyak is egyben. A falvédők reneszánszához az Univer nemcsak azzal járul hozzá, hogy megjeleníti a szövegeiket a termékein, hanem azzal is, hogy lehetőséget kínál új rigmusok kitalálására. Az ötleteket a honlapjára várja, és a legjobbakat közülük ugyancsak ráteszi majd a majonézekre, így újra a konyhákba viszi a XXI. század falvédőszövegeit.
(Forrás: Trade Magazin)