Megbüntette a "hungarikumokról" titkolózó Auchant a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal harmincmillió forintos bírságot szabott ki az Auchanra, mert a cég nem adott ki adatokat arról, hogy az egyik akciójában kínált termékek valóban magyar eredetűek-e. A versenyhivatal első körben félmillió forintos büntetést szabott ki, az az Auchan jogorvoslata után emelkedett a hatvanszorosára.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint eljárási bírságot szabott ki az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-re, mert a vállalkozás többszöri felszólítás ellenére is megtagadta a GVH által kért adatok szolgáltatását - közölte hétfőn a Gazdasági Versenyhivatal.

A GVH idén februárban indított eljárást az Auchan ellen, mert a vállalkozás reklámkiadványában "Auchan Hungarikum" szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek a közlemény szerint nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe. A versenyhivatal szerint a szlogennek a magyar népi motívumokkal való együtt alkalmazása azt a látszatot kelthette a fogyasztóban, hogy száz százalékban magyar terméket vásárol, azonban az azok előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.

Az eljárás során a GVH adatszolgáltatásra kötelezte az Auchant, amelynek azonban ismételt felszólítás ellenére sem tett eleget, ezért először 500 ezer forint eljárási bírságot szabott ki a vállalkozásra. A versenytanács az Auchan által kezdeményezett jogorvoslati eljárásban ezt követően megállapította, hogy a vállalkozás a GVH értékelése szerint alaptalan hivatkozásokkal akadályozza a vizsgálatot, ezért nagyobb összegű eljárási bírságot szabott ki.

Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója elmondta: az eljárási bírságról szóló határozat miatt az Auchan augusztus közepén jogorvoslati kérelmet nyújtott be. Kijelentette, hogy az Auchan az elmúlt években mindig maximálisan együttműködött a GVH-val, és minden adatot a rendelkezésére bocsátott. Ez alkalommal azért tettek kivételt, mert úgy gondolják, hogy alapvető nézeteltérés van a GVH és az Auchan között a tavaly augusztusi hungarikum akcióban megjelent termékek megítélésében.

A kommunikációs igazgató kiemelte: jelenleg nincs hungarikum törvény, így nincs pontos meghatározása annak, hogy mi pontosan a magyar termék. Szerinte a hungarikum szóval nem kapcsolható össze, hogy kizárólag magyar tulajdonban lévő, magyar munkaerővel, magyar alapanyagból készülő termék esetében lehet csak használni.

Forrás: vallalkozoi.negyed.hu