Több a magyar termék a hazai piacon
Az elmúlt években folyamatosan nőtt a magyar élelmiszerek iráni kereslet a hazai boltokban, 2010-ben 75 százalék volt a magyar termékek aránya a piacon, ez mostanra 80 százalékra nőtt - mondta a földművelésügyi miniszter.
Fazekas Sándor az M1 Ma reggel című műsorában kifejtette: a keresletet támogatja, hogy mintegy 3000-3500 védjeggyel ellátott magyar termék van, reklámozzák a hazai élelmiszereket, több kampányt is indítottak például a kézműves és a minőségi élelmiszerek, a hungarikumok bemutatására.
A piac visszaigazolja ezt a munkát - tette hozzá.
Kifejtette, hogy az ágazatok eredményei is növekedést mutatnak, valamint nőtt a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban foglalkoztatottak száma.
Megemlítette, hogy az emberek a forintosítás és a rezsicsökkentés miatt felszabaduló pénzük jelentős részét élelmiszervásárlásra költik, és keresik a magyar termékeket. Fontosnak nevezte a magyar termékekről szóló jogszabályok megalkotását is, amelyek elkülönítik a különböző termékeket és ezáltal segítik az eligazodást, hogy a magyar termékeket a vevők megtalálják a polcokon.
A miniszter kifejtette, hogy néhány terméknél nagy az import aránya, például a sajtoknál, joghurtoknál, sertésnél, bizonyos zöldségeknél, itt van még sok teendőjük. Hozzátette ugyanakkor, hogy eközben azonban nőtt az export is.
Forrás:
ÉlelmiszerOnline