Viszik a magyar mézet, mint a cukrot Dubajban

16 magyar cég mutatkozott be Dubajban egy élelmiszeripari kiállításon.

Harmadik alkalommal mutatkoztak be magyar vállalatok a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szervezésében a világ egyik vezető élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfoodon. A 85 négyzetméteres magyar standon 16 vállalat mutatta be termékeit, lefedve a hazai export árualap szinte teljes spektrumát - közölte a HITA hétfőn.

A közlemény szerint kiemelkedő érdeklődés mutatkozott a méz, a fagyasztott áruk, a konzervek és a különleges élelmiszerek iránt. A február utolsó hetében rendezett Gulfoodon Magyarországot az Aranynektár Kft., a Fit-Food Kft., a Gilan Trading Kft., a Hungarotej Kft., a Hunland Food Kft., a Lourdes Honey Kft., a Marathon-Foods Kft., a Mirelite Mirsa Zrt., az MC Scotland Kft., a Naponta Kft., a Nobilis Zrt., az NT Kft., a PM World Trade Kft., a Szentkirályi Ásványvíz Kft., a Tatár Pékség Kft., és a Wintertrade Zrt. képviselte.

A kiállítók mindegyike rendelkezik már export tapasztalatokkal a közel-keleti térségben, felkészülten érkeztek a kiállításra - hangsúlyozza a HITA. Egyre több termék csomagolásán található meg az iszlám vallás előírásainak való megfelelést tanúsító halal jelzés. Az idén újdonságkent szerepeltek a magyar standon a libamáj és vízi szárnyas termékek, étolajok és fagyasztott készételek, illetve gourmet lekvárok.

 

Forrás: HVG