Bemutatkozás
A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. 2006-ban alakult azzal a céllal, hogy tanúsító védjegyével segítse a hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát, növelje a magyar termékek iránti keresletet. Sikerét jól jelzi, hogy mára több mint 230 cég több mint 5200 terméke és szolgáltatása viseli a Magyar Termék védjegyek valamelyikét.
2019-ben a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. a legismertebb és legelismertebb hazai tanúsító védjegyeire alapozva új jelöléseket hozott létre:
A magyar fogyasztók egyre tudatosabban keresik a kimagasló minőségű élelmiszereket. A hazánkban
működő vállalatok pedig világszínvonalú termékek előállítására képesek. Igazodva a gyártói és
fogyasztói igényekhez a „Kiváló Termék” védjegy célja azoknak a hazai
termékeknek a megkülönböztetése, amelyek minőségi tulajdonságaikkal kiemelkednek a
termékkínálatból.
Másrészt a fogyasztók számára egyre fontosabb a környezetvédelem is, a gyártók és kereskedők egyre
többet tesznek a környezetterhelés csökkentésért. A „ZÖLD” védjegy egyszerre
tesz eleget a vásárlók és a cégek igényeinek, célja azon Magyar Termék, Hazai Termék vagy Hazai
Feldolgozású Termék kategóriába sorolható termékek megjelölése, melyek környezetbarát
tulajdonságaikkal kiemelkednek a termékkínálatból, támogatják a fenntartható
fogyasztást, és erősítik a környezettudatosságot.
Az elmúlt évek reprezentatív kutatásai azt mutatják, hogy a vásárlók 95,7 százaléka ismeri a Magyar Termék védjegyeket és 71,3 százalékuk a megbízható eredettel azonosítja. Ma már két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a megkérdezettek 60 százaléka még más hazaival szemben is hajlandó inkább a Magyar Termék védjegyeset választani, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.
A Magyar Termék védjegycsalád rendszerében független szakértői vizsgálat tanúsítja a követelményeknek való megfelelőséget. A gyártók rendkívül kedvező belépési költségekkel tanúsíttathatják termékeiket, és alacsony, cégük méretéhez igazodó díjért használhatják az elnyert védjegyet/megjelölést.
A Magyar Termék mára több, mint egy védjegy. A Magyar Termék védjegyeket használó cégek ugyanis olyan üzleti közösség részévé válnak, amelyben a védjegyhasználaton túli értékeket is kapnak, és összefogással egyedi értékesítés támogatást tudnak megvalósítani.
A csatlakozóknak a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. hatékony és kedvezményes közös beszerzést, nyereményakciókat, üzletlánci megjelenéseket, ingyenes online hirdetési lehetőségeket, jelentős marketing és PR-támogatást kínál, így a tanúsításra és védjegyhasználatra költött pénzük más módon is hasznosul számukra.
