Tesco Regionális Beszállítói Fórum

Szeged, 2011. november 17.

A termelőknek óriási kiugrási lehetőséget jelent az együttműködés egy-egy nagy áruházlánccal, forgalmuk a többszörösére nőhet. A minőség, a mennyiség és a tárgyalási stílus is számít a multikkal folytatott tárgyalásokon, de állítólag helyi kistermelőként is bárkinek lehet esélye. A Tesco szegedi beszállítói fórumán próbálta leszűrni a tapasztalatokat.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. is részt vett a szegedi rendezvényen. Kellő nyitottságot tapasztaltunk mind a Tesco mind a meghívott magyar cégek részéről, standunknál több hazai KKV érdeklődött a védjegyhasználat iránt. Az üzletlánc pozitív hozzáállásának köszönhetően az együttműködés jövőre is folytatódik, terveink szerint a következő fórumon szintén ott leszünk.

Néhány gondolat a Fórumról

A Tesco 2009 őszén indította el Regionális Beszállítói Fórumát. Kezdeményezésüknek köszönhetően az ezer, évek óta meglévő magyar beszállítón túl immár 80 új magyar regionális beszállító partner közel 300 terméke kapható az adott régió Tesco áruházaiban.

A magyar termékeknél a jó minőség adott, ahol fejlődnünk kell az a mennyiség.

A szállítói stratégia nagyon egyszerű:

  • KKV-k fejlesztése nemzeti beszállítókká
  • Nemzeti beszállítók fejlesztése nemzetközivé
  • Cél: Nettó exportőr elérése

A regionális fórumok segítséget jelentenek a KKV-nak, akik méretüknél vagy kapacitásuknál fogva nem válhattak beszállítóvá. Cél, hogy a fogyasztók elérhető árakon, még több helyi specialitásból válogathassanak az áruházakban.A tapasztalatok azt mutatják, hogy jó esélyekkel jönnek a beszállítók, hiszen minden második jelentkező lehetőséget kap.

Az esemény

  • Bármely KKV számára nyitott, aki jelenleg nem Tesco beszállító
  • Informális beszélgetés a szállító partnerekkel
  • Kapacitásnak megfelelő lehetőség a boltokban
  • Segítség nyújtás / kereskedelmi, minőségbiztosítási területen
  • Nyomon követés, folyamatos beszélgetés listázás után is
  • Stabil hosszú távú kapcsolat kiépítése a cél

Beszállítói Fórumok számokban

  • 4 helyszín
  • 14 megye
  • 270 résztvevő cég
  • 300 új termék