AGÓRA KERESKEDELMI KONFERENCIA
A hazai termékekben rejlő piaci potenciál jobb kihasználásának módszerei és egyéb témák.
Időpont:
2018. május 31. csütörtök 9.30 – 14.00
Helyszín:
Agrárminisztérium, Darányi Ignác terem
1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 11.
TÉMA:
- a hazai termékekben rejlő piaci potenciál jobb kihasználásának módszerei
- a hazánkban működő élelmiszeripari cégek beszállítási lehetőségeinek javítása
- a gyártók hatékonyabb bekapcsolódása a kereskedelmi láncok beszerzési- és marketingstratégiájába
CÉL:
- A win-win megoldások megtalálása a gyártók és a kereskedők közös érdeke, ehhez nyújt segítséget a konferencia a jó megoldások bemutatásával és a problémák megvitatásával.
Tervezett program:
09:30 – 10:00 Érkezés, welcome falatok, kávé
10:00 – 10:10 Nagy István agrárminiszter köszöntője
10:10 – 10.20 Fontos-e a vásárlónak a hazai termék? – Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK NONPROFIT Kft. ügyvezetőjének bevezetője
- kutatási adatok a magyarok vevők etnocentrikusságáról és a Magyar Termék védjegyek megítéléséről
10:20 – 11:10 Hogyan válhat üzletté a magyar termék az áruházláncokban? – beszélgetés áruházlánci vezetőkkel és beszállítókkal (Auchan, Coop, Spar, Detki Keksz, Globus)
- Érdemes-e elvárnia az eredettanúsítást a beszállítóitól a kereskedőknek, nézi-e ennek megalapozottságát, mi jelent garanciát számára?
- Látnak-e forgalomnövelési lehetőséget a hazai termékekben a láncok, érzékelnek-e változást ebben az elmúlt években?
- Mire lenne szükség ahhoz, hogy a boltokban jobban el lehessen adni a magyar termékeket?
- Milyen közös hazai termék promóciókra lenne szükség a láncokban, mit kellene ehhez tenni a kereskedőknek és a szállítóknak?
- Milyen problémákat látnak a kereskedők a hazai beszállítóknál, hogyan lehetne ezen segíteni? (finanszírozás, termékfejlesztés, beruházás, logisztika)
- Milyen nehézségekkel küzdenek a hazai gyártók az áruházlánci bejutásban, miben kellene változtatniuk a kereskedőknek?
11:10 - 11:30 Kávészünet
11:30 – 11:50 Középtávú élelmiszeripari prognózisok – Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezetője
11:50 – 12:10 Ezt mutatják a számok – tények és tendenciák az FMCG-termékek kiskereskedelmében – Csillag-Vella Rita, GfK ügyfélkapcsolati igazgató
12:10 - 13:00 Bevált marketingmegoldások, sikeres üzletlánci és szállítói gyakorlatok – gyártócégek és áruházi vezetők példái beszélgetéses formában (CBA, Metro, Ági Nektár, Mary-Ker Pasta, Univer Product)
- Milyen megoldások a legsikeresebbek az üzletlánci marketingben, mi változott ebben az elmúlt években, elterjedtek-e új megoldások a hazai piacon?
- Milyen jó példák vannak az üzletláncok és a gyártók közös promóciós akcióira, hogyan lehet megtalálni ezekben a közös érdeket?
- Mennyire fogékonyak a beszállítók az extra promóciós lehetőségekre, bolti marketingeszközökre?
- Mennyire hajlandóak a kereskedők egyedi megoldásokat alkalmazni a beszállítói ötletek, kérések alapján?
- Milyen lehetőségeket hiányolnak a gyártók a termékkihelyezésben, eladóhelyi marketingben?
- Mekkora tere van a boltokban a termékújdonságok kipróbálásának, bevezetésének, mik ennek a legjobb módszerei?
13:00 – 14:00 Ebéd, kötetlen eszmecsere