Hírek

A Praktiker ajánlja a Magyar Terméket

Az eredetjelölés egységesítése és a hazai gazdaság erősítése érdekében közös programot indított a magyarországi Praktiker és a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. A barkácsáruházlánc ajánlja hazai beszállítóinak a Magyar Termék védjegyek használatát, amelyek segítik a fogyasztókat a tájékozódásban.

Lakossági piacra fejleszt a DOMI Fokhagyma

Áttörésre készül a DOMI Fokhagyma Kft. A fokhagyma-feldolgozással több mint 22 éve foglalkozó társaság az FMCG-­piacra koncentrálva nemcsak a natúr zúzott, a húsokhoz, sültekhez vagy éppen fasírthoz kínált, fűszerezett – tubusos, tasakos – termékeivel jelenne meg. Egy olyan, hosszabb eltarthatósági idejű tisztított fokhagymával szeretnének még az idén piacra lépni, amely már a háztartások számára önmagában is vonzó lehet, nem beszélve a vendéglátóhelyekről. A termék forgalmazási jogára az igényt már két országban előre jelezték.

Legyen malacod! – virtuális hizlalás, valódi disznótor

Bárki felnevelheti saját malacát Cégénydányádon a Legyen Malacod! program keretében. A 2017 augusztusában alakult Szatmár Farm Szociális, Mezőgazdasági és Értékesítő Szövetkezet programjában a szervezet sertésbértartást vállal: a csatlakozók tetszőleges számú malacot vásárolhatnak és hizlaltathatnak fix költségért. A malac fejlődését mindenki online – webkamerán – követheti.

A mezőgazdaság is jó érzéssel gondolhat a cementgyárra

Mi a közös egy cementgyárban és egy nápolyiüzemben? Nemcsak az, hogy mindkettő liszt finomságú alapanyaggal dolgozik, vagy hogy sok szálon kötődik az agráriumhoz. Az is összehozza össze őket, hogy jogosultak a Magyar, illetve a Hazai Termék védjegy használatára.

Külföldön nőne az Urbán és Urbán

Egyike az ország három nagy ostyagyártó vállalkozásának a családi kézben lévő Urbán és Urbán Édesipari és Kereskedelmi Kft. Bár a magánvállalkozásként indult társaság ma már országosan is értékesít és exportra is termel, közben napi nehézségei is vannak.

Hárommilliárdos beruházási program a Sága Foodsnál

Tízmillió eurós beruházási tervet hagyott jóvá a Sága Foodsnál az új tulajdonos. Az idén induló program eredményeként a hazai piac vezető szárnyashús-márkája tovább fejleszti a termelését, és a virsli után a baromfisonka piacon is az élre akar törni.